Santo Nero, Il
During the days of festivities dedicated to Saint Calogero, something irrational happens in the small city. The locals, who live with indifference to the presence of the immigrants, venerate the saint from Carthage, a man who once disembarked a clandestine vessel like the thousands of illegal immigrants that reach the Sicilian coasts.