The Banshees of Inisherin
From writer-director Martin McDonagh comes an offbeat film starring Colin Farrell and Brendan Gleeson. Although Pádraic and Colm have been lifelong friends, they find themselves at an impasse when one abruptly ends their relationship, bringing alarming consequences for both of them.
From Searchlight Pictures and writer-director Martin McDonagh comes an offbeat feature film starring Colin Farrell and Brendan Gleeson. Although small-town neighbors Pádraic and Colm have a lifelong friendship, they find themselves at a sudden impasse that brings alarming consequences for both of them. Colm has announced that he no longer wishes Pádraic to speak to him, insisting he will cut off one of his own fingers every time this request is breached. Despite Colm’s outrageous, unilateral proclamation, however, Pádraic is determined to salvage their relationship. Set against the backdrop of the 1920s Irish Civil War, 'The Banshees of Inisherin' features a gifted cast, unique storyline and beautiful cinematography.