The Eyes of Tammy Faye
"The Eyes of Tammy Faye" is an intimate look at the extraordinary rise, fall and redemption of televangelist Tammy Faye Bakker. In the 1970s and ’80s, Tammy Faye and Jim Bakker built a burgeoning religious broadcasting network and theme park – until rivals, financial wrongdoing and scandal toppled their empire.
"The Eyes of Tammy Faye" is an intimate look at the extraordinary rise, fall and redemption of televangelist Tammy Faye Bakker. In the 1970s and ’80s, Tammy Faye and her husband, Jim Bakker, rose from humble beginnings to create the world’s largest religious broadcasting network and theme park. At first, they were revered for their messages of love, acceptance and prosperity. All the while, Tammy Faye was legendary for her indelible eyelashes, idiosyncratic singing, and eagerness to embrace people from all walks of life. However, it wasn’t long before financial improprieties, scheming rivals, and scandal toppled their carefully constructed empire. Directed by Michael Showalter and written by Abe Sylvia, "The Eyes of Tammy Faye" also features Cherry Jones and Vincent D’Onofrio.