Doogie Howser, M.D.
Doogie Howser is a doctor. He is also a 16-year-old genius who graduated college at age 10 and finished medical school at age 14. But he is still a teenager, with normal teenage friends and problems. But unlike a normal teenager, he is just learning to drive while also consulting on serious medical cases like heart transplants.
Doogie Howser is a brilliant young physician. Very brilliant... and very young. Doogie graduated from college at the age of 10 and from medical school at the age of 14. By the age of 16, he was in residency at a Los Angeles hospital. Keeping Doogie's ego in check is his father – who is also a doctor – as well as his best friend, Vinnie, who helps Doogie navigate the world of adolescence. Created by television legends Steven Bochco and David E. Kelley, Doogie Howser, M.D. is a touchingly funny look at an extraordinary teenager who's just trying to live an ordinary life.