Mike
MIKE explores the dynamic and controversial story of Mike Tyson. The 8-episode limited series explores the tumultuous ups and downs of Tyson’s boxing career and personal life - from being a beloved global athlete to a pariah and back again. Focusing the lens on Mike Tyson, the series examines class in America, race in America, fame and the power of media, misogyny, the wealth divide, the promise of the American Dream and ultimately our own role in shaping Mike's story.
Mike Tyson asks the question ‘Who am I?’ as he reflects on his childhood in Brownsville, New York.
Cus D’amato discovers Mike at 13, gives him discipline, extremely honed skills and an ego.
Mike falls hard for Robin Givens and asks, “How can someone who hates himself love anyone else?"
Don King encourages Mike’s excessive lifestyle, causing him to lose his title to Buster Douglas.
Mike reflects on his 3 years behind bars at the Indiana Department of Corrections.
Tyson examines the complicated events that led up to the ‘bite heard round the world.’