Shake It Up
CeCe Jones and Rocky Blue are best friends who split their time between navigating the ups and downs of high school and dancing professionally on a popular teen dance show, Shake it Up, Chicago!
Cece Jones and Rocky Blue are two ambitious pre-teen girls growing up in Chicago with the dream of becoming professional dancers. They get the opportunity after auditioning for and earning a spot on the popular weekly dance show, Shake It Up, Chicago! CeCe’s goals are supported for the most part by her single mother Georgia, as long as she helps out with Flynn, her mischievous younger brother. Ty, Rocky’s older brother, offers his encouragement, as does Deuce, their mutual friend. Devious exchange students Gunther and Tinka, who also want to dance competitively, constantly try to undermine the girls’ goals.
When Rocky is removed from her honors classes, she starts to embrace the easier life style.