Stolen - Catching the Art Thieves
This captivating documentary series intertwines complex tales of art theft, international crime, violence, and corruption through exclusive interviews with the people who were there, in the places where it happened. After the Cold War, countries began opening their borders, which unleashed waves of criminality across Europe, and precious art became a currency and a bargaining chip.
This captivating documentary series intertwines complex tales of art theft, international crime, violence, and corruption through exclusive interviews with the people who were there, in the places where it happened. After the Cold War, countries began opening their borders, which unleashed waves of criminality across Europe, and precious art became a currency and a bargaining chip. From Serbian warlords to former KGB agents, dangerous players in deadly criminal networks exploited shifting global politics to steal paintings worth millions. This series focuses on three major thefts in Frankfurt, Stockholm, and Oslo and unpicks the stories behind them, stories full of extortion, trafficking, drugs, and murder.
A stolen Rembrandt self-portrait sparks a hunt from Europe to the hills of Hollywood.
The theft of the world-famous 'The Scream' exposes a criminal underworld and brutal murder.