Coach Richard Møller Nielsen battles a divided team that refuses his tactics. No one understands him, only his wife Jonna. He is Denmark's most criticized man, but in the summer of '92, he gets an unexpected chance and the team heads to the Euros in Sweden. Despite conflicts and personal challenges, Richard believes they can do the impossible; unite a team and a nation.
National team coach Richard Møller Nielsen fights an uphill battle with a divided team that refuses to play by his tactics. No one understands what he wants, neither the players nor the press, only his wife Jonna understands him. He is Denmark's most criticized man, and things look bleak. But in the summer of '92, Richard gets an unexpected chance, and suddenly the team is on its way to the European Championship in Sweden. Along for the ride are internal conflicts, disagreements, and personal challenges, but Richard is convinced that together they can do the impossible. 'Summer of '92' is about a man who, against all odds, unites a team and a nation.