Close to September
Close to September follows Alejandra, a young girl who lives year-round with her family in a camping resort. The story explores her struggle with the fear of abandonment, especially as a new romance with a Madrilenian tourist brings these insecurities to the surface.
Close to September portrays the life of Alejandra, a young woman who lives year-round with her family in a modest camping resort in a coastal town, where her daily life is filled with boredom and temporary seasonal love affairs. During the summer break, the campsite is filled with tourists who bring with them renewed energy, stories, and the possibility of brief romances that Alejandra enjoys without commitments. Her world takes an unexpected turn during one night of partying when she meets Amara, a city girl who radiates confidence and mystery. As their relationship progresses, Alejandra begins to confront her past wounds and to rethink the limits she has imposed upon herself. This summer, Alejandra faces a personal transformation that will lead her to redefine her vision of love and herself.