Six teams of scientists and their survival experts are dispatched to Antarctica.
Severe weather systems in three different regions of Antarctica threaten all teams in the field.
The Antarctic conditions start to take a toll on the team’s equipment and minds.
Antarctic wildlife thrives in hostile weather but climate change can risk its survival.
The season is ending and the teams are rushing to collect data and get back to Scott Base.