Pride
Spans the time period of FBI surveillance of homosexuals during the 1950s Lavender Scare to the "Culture Wars" of the 1990s and beyond; exploring the queer legacy of the civil rights movement and the battle over marriage equality.
A revealing look at the vibrant and full lives lived by queer people in the 1950s.
In this personal journey, Cheryl Dunye shows how the 1970s helped forge a national movement.
New York City in the 1980s saw an influx of queer people and the rise of the underground ball scene.
The 1990s were supposed to herald a new era for the LGBTQ+ community – or so they thought.
The 2000s ushered in a new age of queer visibility. But the struggle for trans rights continues.