Matildas: The World at Our Feet
This is the inspirational and intimate behind-the-scenes story of the Matildas - Australia's women's national football team working towards the World Cup on home soil. We follow the players on and off the field as they inspire the next generation.
The inspirational and intimate behind-the-scenes story of the Matildas - Australia's women's national football team. The Matildas (Sam Kerr, Ellie Carpenter, Mary Fowler and more) reveal the sacrifices they've made and struggles they've endured to become number one in the world's most popular sport. Despite all their hardships, one goal follows them throughout – to leave a lasting legacy and inspire future generations to pursue their dreams. Across six episodes, we follow the players on and off the field as they work towards their biggest challenge yet - the 2023 World Cup on home soil.
To prepare for the 2023 World Cup, the Matildas play the world’s best, while the team face a shock.
The Matildas are moved by the bond with their fans, while a star player suffers a shocking injury.
With many senior players rested, it’s time for a new generation of Matildas to step up.
Mary Fowler joins one of the biggest clubs, as senior players return to face Olympic champs, Canada.
The Matildas want revenge for their 2020 Olympic heartbreak, while revealing their legacy hopes.