Crimson Tide
In the midst of a global crisis, the USS Alabama receives an unconfirmed order to launch its nuclear missiles — signaling the start of World War III.
Dynamic Denzel Washington (Training Day) joins Hollywood favorite Gene Hackman (Enemy Of The State) along with Viggo Mortensen (The Lord Of The Rings trilogy) and James Gandolfini (TV’s The Sopranos) in this intense action thriller that’s a smash hit with audiences and critics alike. In the midst of a global crisis, the USS Alabama receives an unconfirmed order to launch its nuclear missiles — signaling the start of World War III. The tension quickly rises as the sub’s respected commander (Hackman) and his brilliant executive officer (Washington) clash over the validity of their orders…battling each other for control of the sub. As this epic struggle rages under the sea, Crimson Tide brings motion picture excitement to a new level — and you to the edge of your seat.