A Complete Unknown
In New York, 1961, an unknown nineteen-year-old named Bob Dylan arrives with his guitar and revolutionary talent. He forges intimate relationships with music icons of Greenwich Village on his meteoric rise, culminating in a groundbreaking and controversial performance that reverberates worldwide.
It is 1961 in New York. Against the backdrop of a vibrant music scene and tumultuous cultural upheaval, an unknown nineteen-year-old named Bob Dylan (Timothée Chalamet) from Minnesota arrives in Greenwich Village with his guitar and revolutionary talent, destined to change the course of American music. As he forms his most intimate relationships during his rise to fame, he grows restless with the folk movement and, refusing to be defined, makes a controversial choice that culturally reverberates worldwide. Also starring Edward Norton, Elle Fanning and Monica Barbaro, this snapshot of a pivotal time in contemporary music history is directed by James Mangold from a screenplay by Mangold and Jay Cocks.