Arendelle Castle Yule Log: Cut Paper Edition
Hand-crafted from paper art by Brittney Lee, Walt Disney Animation Studios’ acclaimed visual development artist on “Frozen” and “Frozen 2,” this warm and inviting hearthside scene sets a festive holiday mood. Stylized cut-out paper flames combine with imaginative visual effects (including a touch of snow provided by Elsa) and silhouetted images of Anna, Elsa, Olaf, Kristoff and Sven to add to your holiday fun and enjoyment.
Hand-crafted from paper with custom designs by Walt Disney Animation Studios’ acclaimed visual development artist Brittney Lee (“Frozen,” “Frozen 2” and production designer on “Myth: A Frozen Tale”), the Arendelle Castle Yule Log: Cut Paper Edition, brings a festive spirit to the holiday season. Using stylized cut-out art for the shapes of the fire combined with traditionally drawn visual effects, and a hearthside tableau with silhouettes of “Frozen” favorites Anna, Elsa, Olaf, Kristoff and Sven, the scene is set for an inviting and warm holiday gathering, with just a touch of snow provided by Elsa. Fire, lighting and other visual effects complete the picture and bring some holiday magic direct from Arendelle to your living room. Brittney was inspired by the charade scene in “Frozen 2” and her experimental work on “Myth: A Frozen Tale,” along with a desire to create the feeling of looking into a homemade diorama, as part of her process in designing this unique holiday treat.