Planet of the Apes
A U.S. spacecraft lands on a desolate looking planet where the astronauts discover a world dominated by apes, and humans are considered savage animals.
Charlton Heston and Roddy McDowall star in this legendary science fiction masterpiece. Astronaut Taylor (Heston) crash lands on a distant planet ruled by apes who use a primitive race of humans for experimentation and sport. Soon Taylor finds himself among the hunted, his life in the hands of a benevolent chimpanzee scientist (McDowall).