Drifting
The lives of homeless people in Sham Shui Po, the lowest-income district in Hong Kong, are chronicled. Regularly evicted by authorities from the streets, they unwillingly live as nomads. One day, a street sweep occurs, and the homeless endure damages and decides to the government.
Under the flyovers of Sham Shui Po in Hong Kong live a group of down-and-outs. Despised by local residents, they are regularly forced to relocate due to the city’s redevelopment projects. One winter night, a street sweep occurs. Sick of being evicted, Fai and his companion build fences around their living space, while a young social worker takes to court demanding compensation for their losses.