Conquest of the Planet of the Apes
A talking chimpanzee in the distant future leads his fellow apes in a revolution against the tyrannical humans who have enslaved him.
In the near future, domesticated apes have replaced pets and personal servants - until their continual mistreatment provokes one advanced simian (Roddy McDowell) to launch a daring revolt that may change the roles of humans and apes forever!