Encanto
Walt Disney Animation Studios’ “Encanto," featuring all-new songs by award-winning songwriter Lin-Manuel Miranda, tells the tale of the Madrigals, an extraordinary family living in a magical house in the Colombian mountains. But when Mirabel, the only ordinary family member, discovers the magic surrounding their home is in danger, she may be her family’s last hope.
Walt Disney Animation Studios’ “Encanto” tells the tale of an extraordinary family, the Madrigals, who live hidden in the mountains of Colombia, in a magical house, in a vibrant town, in a wondrous, charmed place called an Encanto. The magic of the Encanto has blessed every child in the family with a unique gift from super strength to the power to heal—every child except one, Mirabel (voice of Stephanie Beatriz). But when she discovers that the magic surrounding the Encanto is in danger, Mirabel decides that she, the only ordinary Madrigal, might just be her exceptional family’s last hope.