Operation Arctic Cure
War reporter Bob Woodruff leads veterans across an arctic wilderness to test whether awe-inspiring experiences can heal their trauma and stress.
War reporter Bob Woodruff leads veterans on an Arctic expedition to test a cure for post-traumatic stress and depression: the experience of AWE in nature. As they trek across one of the world’s most dramatic and pristine wildernesses, researchers monitor changes to their physical and emotional well-being. Could this be the medicine they’ve been looking for?