Iwájú
Set in futuristic Lagos, Nigeria, this original animated series tells the exciting coming of age story of Tola, a young girl from the wealthy island, and her tech-savvy best friend, Kole as they discover the secrets and dangers of their different worlds. “Iwájú” is a unique collaboration between Disney and Pan-African entertainment company, Kugali.
In a first-of-its-kind collaboration, Walt Disney Animation Studios teams up with Pan-African comic book entertainment company, Kugali, for an original animated series set in a futuristic Lagos, Nigeria. This exciting coming of age story follows Tola, a young girl from the wealthy island, and her best friend, Kole, a self-taught tech expert, as they discover the secrets and dangers hidden in their different worlds. Kugali filmmakers Olufikayo Ziki Adeola, Hamid Ibrahim and Toluwalakin Olowofoyeku take viewers on a unique journey into the world of “Iwájú,” bursting with unique visual elements and technological advancements inspired by the spirit of Lagos.
Tola, a girl from a wealthy area in Lagos, gets a surprising birthday gift from her dad, Tunde.
Tola and Kole learn more about each other’s lives, while Bode plans his next kidnapping.
Tola has her ‘best day ever” at the market with Kole. Bode pressures him to make a terrible choice.
Tunde goes to great lengths to rescue his daughter, Tola, while Kole tries to protect his mother.
Kole discovers the truth about Tola’s pet lizard and teams up with Tunde to save Tola from Bode.
Bode brings the group back to Tunde and Tola’s home but underestimates her ability to save the day.