Vow of Silence: The Assassination of Annie Mae
This true crime docuseries examines the murder of Annie Mae Aquash – a Mi'kmaq woman from Nova Scotia, Canada, a mother of two daughters, a teacher, and a revolutionary who fought for Indigenous rights in the 1970s whose death went unsolved for almost 30 years.
This true crime docuseries examines the murder of Annie Mae Aquash – a Mi'kmaq woman from Nova Scotia, Canada, a mother of two daughters, a teacher, and a revolutionary who fought for Indigenous rights in the 1970s whose death went unsolved for almost 30 years. Set between the sweeping landscape of American politics in the volatile 70s and the present-day investigation by Annie Mae’s daughter to uncover secrets from the past, this is a fascinating story of murder, intrigue, love, and betrayal that contextualizes Annie Mae’s story within the larger story of the struggle of Native and First Nations women in their own communities that continues even today.
After a strange incident, the first Indigenous U.S. Marshall investigates Annie Mae’s fate.