Past Lies
“Past Lies” tells the story of a group of women whose stable, successful lives are suddenly shaken when remains of one of their high school classmates, who disappeared during their senior year trip to Mallorca twenty-five years earlier, turn up.
Mortal remains are found in a cave in Mallorca and lead Inspector Paula Ríos from the Elda police station to the island. The remains belong to her older sister Mati, who disappeared during a senior year trip twenty-five years earlier. Meanwhile, Mati’s group of friends from her senior year in high school get together for a reunion in light of Rita's return. Rita has been a prestigious film director in London for twenty-five years. The nostalgic atmosphere is interrupted when Inspector Ríos shows up to inform them of the discovery. After twenty-five years, none of them has been able to forget that mysterious disappearance.
The discovery of some mortal remains shocks the group. Lena begins search on what happened.
Driven by guilt, Rita joins Paula at the risk of a confrontation with her friends.
The uncovering of some photos leaves the group in shock. Paula reaches a dead end.