Parental Guidance
When yuppie parents of three get a chance to go away by themselves for 10 days, Grandpa comes to babysit, not revealing that he and Grandma are in a trial separation. As Grandpa exercises old school ways to handle the kids Grandma shows up and, with the kids' help, the two reconcile.
Old school grandfather Artie (Billy Crystal), who is accustomed to calling the shots, meets his match when he and his eager-to-please wife Diane (Bette Midler) agree to babysit their three grandkids when their type-A helicopter parents (Marisa Tomei, Tom Everett Scott) go away for work. But when 21st century problems collide with Artie and Diane’s old school methods of tough rules, lots of love and old-fashioned games, it’s learning to bend – and not holding your ground – that binds a family together.