The Real Queens of Hip-Hop: The Women Who Changed the Game – An ABC News Special
“The Real Queens of Hip-Hop: The Women Who Changed the Game” takes an intimate look at the evolution and impact of women emcees and rappers, told by the trailblazing artists who helped create a musical and cultural empire. Featuring an all-female interview lineup, from pioneers of the ‘70s & ‘80s to chart-toppers of the ‘90s and ‘00s to stars of today, these groundbreaking women open up about their biggest career moments and share behind-the-scenes looks into their personal stories.
The Real Queens of Hip-Hop: The Women Who Changed the Game” takes an intimate look at the evolution and impact of women emcees and rappers, told by the trailblazing artists who helped create a musical and cultural empire. Featuring an all-female interview lineup, Salt of Salt-N-Pepa narrates the special, along with original spoken word performances by the legendary MC Lyte and an original score by WondaGurl. This one-hour program features new interviews from today’s chart-toppers like City Girls, along with pioneers of the ‘70s like “mother of the mic” MC Sha-Rock and stars of the ‘80s, ‘90s and ‘00s including Da Brat, Eve, Trina and Yo-Yo. These groundbreaking artists open up about their biggest career moments and share a behind-the-scenes look into their personal stories. The program also includes a rare intergenerational conversation hosted by radio personality and rapper Angie Martinez with Lakeyah, Lil Mama and Roxanne Shanté who discuss their shared experiences on breaking into a male-dominated industry, the industry placing body and beauty pressure on women in the spotlight and how the internet and social media have changed the rap game.