Buffy the Vampire Slayer
A vacuous high school cheerleader learns that she is the "chosen one" — a vampire slayer who is the sole hope of mankind (or at least her high school).
Blonde, bouncy Buffy (Kristy Swanson) is your typical high school cheerleader-- her goal is to "marry Christian Slater and die" and nothing gets in her way when it's time to shop. But all that changes when a strange man (Donald Sutherland) informs her she's been chosen by fate to kill vampires. With the help of a romantic rebel (Luke Perry), Buffy is soon spending school nights protecting L.A. from Lothos, the Vampire King (Rutger Hauer), his sidekick, Lefty (Paul Ruebens) and their determined gang of bloodsuckers. It's everything you'd expect from a teen queen in the Valley.