The Doc Files (Shorts)
A magical animated series about a six-year-old girl, Doc McStuffins, who has the ability to talk to and heal toys and stuffed animals! With the help of her stuffed animal friends, Doc runs a clinic for toys out of her playhouse. The series emphasizes the importance of lending a helping hand, or paw, when people and toys need it most.
As Doc closes up the clinic, she reviews her doctor’s files and recounts a special toy she helped earlier that day. Done in a film noir style with Doc narrating, these shorts feature many beloved characters from Season One, including Sir Kirby, Bella, Gulpy Gators and our series regulars Hallie, Stuffy, Lambie and Chilly. These shorts are a combination of CG and 2D flash animation.