The Tale of Silyan
A down-on-his luck farmer develops a unique bond with a wounded white stork as he nurses the bird back to health.
Nikola, a farmer grappling with the harsh reality of new economic policies, is unable to sell his land or crops. When his family leaves in search of a better life abroad, he takes a job as a landfill attendant, where he encounters the injured white stork Silyan. As Nikola nurses the bird back to health, an unlikely bond forms between man and animal.