Into the Unknown: Making Frozen 2
With the clock ticking and less than a year until the world premiere of Frozen 2, the creative team opens their doors to cameras for a 6-part series to reveal what it takes to create the #1 animated film of all time. For the first time, cameras capture the challenges and breakthroughs, the artistry and complexity of creating a Walt Disney Animation Studios feature film.
With the clock ticking and less than a year until the world premiere of Frozen 2, the filmmakers, artists, songwriters and cast open their doors to cameras for a six-part documentary series to reveal the hard work, heart, and collaboration it takes to create one of the most highly-anticipated films in Walt Disney Animation Studios’ near-century of moviemaking. For the first time, cameras were there to capture an eye-opening - and at times jaw-dropping - view of the challenges and the breakthroughs, the artistry, creativity and the complexity of creating the #1 animated feature of all time. The series follows director/writer/chief creative officer Jennifer Lee, director Chris Buck, producer Peter Del Vecho, songwriters Kristen Anderson-Lopez and Robert Lopez, actors Kristen Bell (“Anna”), Idina Menzel (“Elsa”), Josh Gad (“Olaf”), Jonathan Groff (“Kristoff”), Sterling K. Brown (“Lieutenant Mattias”), Evan Rachel Wood (“Iduna”) and the talented artists and technicians of Disney Animation as they race against time to finish the film, with both creative breakthroughs and frustrations along the way. Produced by Lincoln Square Productions and Walt Disney Animation Studios.
Kristoff’s song, “Lost in the Woods,” lands as “Show Yourself” continues to be a challenge.
Cast & directors share scenes & songs at D23 Expo, as artists create Elsa’s dress transformation.
Production wraps, the crew celebrates together, & the film premieres to audiences around the world.