America’s Deadliest Volcano Disaster
The 1980 eruption of Mount St. Helens was the deadliest in U.S. history. Survivor testimonies and rare images reveal the cataclysms it unleashed.
Forty years ago, on May 18, 1980, Mount St. Helens erupted violently. It was the most deadly and devastating eruption in U.S. history. Combining eyewitness accounts with rarely seen images, this show reveals the unfolding apocalypse — from the first moments of the volcanic blast to the 12-mile-high ash plume and the lethal mudflows that raged down the mountain.