The Beatles Anthology
“The Beatles Anthology” is Apple Corps' landmark documentary series exploring the life and times of the most influential and beloved band of all time, as told by The Beatles themselves. Beautifully restored by Peter Jackson’s Park Road Post and expanded from eight to nine episodes, the series offers an unprecedented and intimate view of The Beatles’ legendary trajectory and inner workings.
“The Beatles Anthology” is Apple Corps' landmark, UK-produced documentary series exploring the life and times of the most influential and beloved band of all time, as told by The Beatles themselves. Beautifully restored by Peter Jackson’s Park Road Post, the illuminating series includes a new ninth episode featuring previously unreleased footage of Paul McCartney, George Harrison, and Ringo Starr during the creation of the original 1990s “Anthology” series and music project. The series spans the band’s gritty, hungry early days to the phenomenon of Beatlemania and global superstardom. John Lennon, Paul McCartney, George Harrison, and Ringo Starr take us along for the ride as they revisit the highs and lows and twists and turns of The Beatles’ long and winding eight years as a band.
Tracing the early years of John, Paul, George, and Ringo from Liverpool to their first hit record.
The Beatles begin their rise through the charts and the start of world domination.
The Beatles land in America and break records with their appearance on "The Ed Sullivan Show."
Beatlemania spreads globally and envelopes the band in a daily schedule of media and fan frenzy.
The Shea Stadium show breaks records. But there is one last tour on the horizon in the Philippines.
Rumors of a decline are exaggerated as The Beatles spend 1967 recording some of their biggest hits.
A leap into transcendental meditation results in the creation of "The White Album."
With all new behind the scenes footage, Paul, George, and Ringo reunite in the studio.