Catastrophe
When a cat named Rodney sneaks up on a little bird, the lady of the house yanks him by the tail and gives him a final warning. When she leaves the house, the short-lived relief turns into panic when little birdie suddenly drops dead in its cage. Rodney starts to do everything he can to get birdie back to life again. But from here on, everything fully escalates.
In a small and dusty little house right on the Amsterdam canals, a cat named Rodney sneaks up on a little bird. But before the cat can do anything, Nel - the lady of the house - yanks him by the tail and gives him a final warning: ‘If he ever as much as looks at her precious little bird, he’ll find the same fate as the cat on the floor’, pointing at a dirty old tiger rug. When Nel leaves the house, the short-lived relief turns into panic when little birdie suddenly drops dead in its cage. Rodney, fully aware of what will happen to him if Nel encounters this suspicious situation, starts to do everything he can to get birdie back to life again. From here on, everything escalates more and more with catastrophic consequences. One thing is for sure: love conquers all.