NCIS
NCIS (Naval Criminal Investigative Service) is more than just an action drama. With liberal doses of humour, it’s a show that focuses on the sometimes complex and always amusing dynamics of a team forced to work together in high-stress situations.
NCIS (Naval Criminal Investigative Service) is more than just an action drama. With liberal doses of humor, it’s a show that focuses on the sometimes complex and always amusing dynamics of a team forced to work together in high-stress situations. NCIS Special Agent Leroy Jethro Gibbs, a former Marine gunnery sergeant whose skills as an investigator are unmatched, leads this troupe of colourful personalities. Gibbs, a man of few words, only needs a look to explain it all. The team includes NCIS Special Agent Timothy McGee, an MIT graduate with a brilliance for computers; NCIS Special Agent Eleanor "Ellie" Bishop, a mysterious mixture of analytic brilliance, fierce determination and idealism who specializes in international threat assessment and global preparation; the charismatic, unpredictable and resilient NCIS Special Agent Nicholas "Nick" Torres, who has spent most of his career on solo undercover assignments; and NCIS Special Agent Jacqueline "Jack" Sloane, who built her reputation as the agency’s premier forensic psychologist and enjoys challenging Gibbs. Assisting the team as the NCIS Historian is retired medical examiner Dr. Donald "Ducky" Mallard, who knows it all because he’s seen it all; Ducky’s protégé, the naïve Jimmy Palmer, who graduated from assistant to fully licensed medical examiner and now runs the morgue and Forensic Scientist Kasie Hines, Ducky’s former graduate assistant who impressed Gibbs with her keen forensic skills during a critical time for the team. Overseeing operations is NCIS Director Leon Vance, an intelligent, highly trained agent who can always be counted on to shake up the status quo. From murder and espionage to terrorism and stolen submarines, these special agents investigate all crimes with Navy or Marine Corps ties.
NCIS searches for a missing undercover agent during an active hostage situation.
The team is called in to investigate the dead body of one of Vance's inside men.
A lieutenant returns home to a surprise party being thrown for someone else at his place.
After receiving intel on deadly threats, NCIS is called in to neutralize the danger.
NCIS works with the CIA to discover the secrets being kept by an aging former spy.
Torres receives intel from a confidential informant about top secret naval information.
NCIS stages a fake wedding for two of its own in an attempt to take down the mob.
As NCIS investigates a dangerous connection between the Nexus cartel and Parker’s longtime nemesis.