Suspect: The Shooting of Jean Charles De Menezes
In London, July 2005, police hunt a rogue terrorist cell. An extraordinary series of events during a surveillance operation leads to the misidentification of an innocent young Brazilian as a suspect, resulting in his fatal shooting. As his relatives battle misinformation, they find support from an unlikely source, and the Met is plunged into crisis, forced to confront hard-truths about the shooting.
In the story of one of the most catastrophic errors in the history of British policing, London reels from the devastating suicide bombings of 7 July 2005 as the Met Police launches a large-scale counterterrorism operation, resolving to use lethal force if necessary. Unbeknownst to them, another terrorist cell plots an assault that could equal the carnage of 7/7. During the counterterrorism operation, police conduct a major surveillance operation at a London address, but an extraordinary series of events leads to the misidentification of an innocent young Brazilian man as a suspect, resulting in his fatal shooting. As his mourning family battle remarkable misinformation and fight for answers, the Met is engulfed by crisis and officers are forced to confront hard-truths about the tragedy.
In the aftermath of the devastating 7/7 London bombings, another terrorist cell plots an attack.
A police surveillance operation ends in tragedy after an innocent tube passenger is shot dead.
As the Met grapples with the fall-out from the shooting, a secretary makes a life-changing decision.
With the police force engulfed in crisis, senior officers are confronted with hard truths.