Lake Tanganyika: Africa's Blue Heart
Africa’s second biggest and deepest lake, created by the colossal primeval volcanic forces of the Great Rift Valley, is an astonishing source of life.
Lake Tanganyika, one of the largest lakes on earth combines two very different yet equally magical worlds: an untouched wilderness along the shores, home to chimpanzees, elephants and antelopes and a spectacularly diverse underwater universe. The lake shares many of the ocean’s characteristics. Glorious sunsets, occasional storms with terrifying waves and waters filled with sardines, colorful fish, crabs and even sponges.