Genghis Khan: The Secret History of the Mongols
Genghis Khan’s rise and the Mongolian Empire’s expansion are brought to life, drawing on a new translation of “The Secret History of the Mongols.”
A fearless warrior and ruthless conqueror, Genghis Khan’s epic rise and the Mongolian Empire’s incredible expansion are brought to thrilling life in this six-part series. Drawing on a new translation of “The Secret History of the Mongols,” the series reveals stunning insights into the life and many battles of the legendary ruler known widely as Genghis Khan.
Ogedei’s death triggers a struggle for succession over the largest empire in the world.