Ark of Stone - The Voyage of Sardinia
40 million years ago, Sardinia broke away from Europe, heading towards Africa. Along the way, this it picked up a rich diversity of passengers.
No other body of water on the globe has seen a mixing of climates and ocean currents, eco-systems, peoples, cultures, ideas and genes as intense, continuous and massive as the coasts and islands of the Mediterranean. Over 40 million years ago, Sardinia broke away from Europe’s southern rim, heading towards Africa. Along its eventful voyage, this gigantic vessel of stone picked up a rich diversity of passengers from the surrounding land and sea.