Dolphins Up Close with Bertie Gregory
Bertie Gregory heads to the Azores, a vital marine sanctuary and seasonal hotspot for migrating ocean predators. During feeding season, thousands of elusive hunters gather to feast on massive bait balls. Battling storms and scanning vast seas, Bertie races against time to capture the most epic feeding frenzy of his career.
Bertie Gregory heads to the Azores, a remote island chain in the Atlantic Ocean. Surrounded by Europe’s largest marine protected area, these waters are a vital stop for migrating predators, drawn here by rich feeding grounds. It’s the perfect time for Bertie to capture a rare natural spectacle—when elusive predators unite to hunt dense shoals of fish called bait balls. But with unpredictable storms, filming won’t be easy. During his journey, Bertie also explores the region’s dark history of marine exploitation. By meeting an ex-whaler turned whale spotter, he discovers how the end of whaling transformed the Azores into a sanctuary, allowing marine life to return and delicate food chains to thrive.