The Good Traitor
On April 9, 1940, Denmark is attacked by Nazi Germany with demands for immediate and unconditional capitulation. Meanwhile, on the other side of the Atlantic sits Denmark's ambassador to America, the daredevil and man of the world Henrik Kauffmann, who is willing to stake it all in one throw.
On April 9, 1940, Denmark is attacked by Nazi Germany with demands for immediate and unconditional capitulation. The government surrenders after a few hours and subsequently begins collaboration with the Nazis. Meanwhile, on the other side of the Atlantic sits Denmark's ambassador to America, the daredevil and man of the world Henrik Kauffmann, who is willing to stake it all in one throw. He refuses to yield to the German demands and instead launches a rebellious plan to defeat Hitler and give the Danish people back their freedom.