How To Hire A Hitman
After receiving hundreds of hacked messages from a murder-for-hire site online, true crime obsessive Yinka Bokinni journeys into the secretive world of the dark web to find out if it's possible to order someone's death anonymously.
After receiving hundreds of hacked messages from a murder-for-hire site online, true crime obsessive Yinka Bokinni journeys into the secretive world of the dark web to find out if it is possible to order a murder anonymously. The messages reveal that hundreds of people from all over the world have been ordering hits online, and these people are not part of gangs as you may expect. Instead, they are seemingly ordinary people who want friends, partners, and work colleagues dead. Yinka sets out to discover whether these ordered murders are real or just part of a scam. The answer lies in a murder case that occurred after the killing of a normal mom was successfully ordered online. Yinka identifies a live target from New York State and tracks him down to see if he’s still in danger and if she can help uncover who is behind the hit. Over two episodes, Yinka combines gripping retrospective true-crime storytelling with a compelling present-tense investigation into this clandestine world.
Yinka Bokinni has been sent a cache of hacked messages from a site on the dark web.
Yinka discovers that the dark murder-for-hire web sites she’s been looking into are a scam.