King Tut in Color
The discovery of Tutankhamun’s tomb is revealed for the first time in color, thanks to colorization of black-and-white newsreel and photographs.
A century after the world’s most sensational archaeological find of the tomb of Tutankhamun, now witness the dramatic scenes of its discovery and marvel at its extraordinary treasures, exactly as they were seen then, in color. It’s all thanks to the latest colorization techniques which use detailed historical research to bring the Egypt of discoverer Howard Carter back to life.