The Responder
Chris drives a frontline response vehicle as a beat cop in Liverpool. He faces crime, violence, and addiction on the streets, while battling against personal demons that threaten his work, his marriage, and his mental health. When Chris is forced to take on a rookie, Rachel, both soon discover that survival in this high-pressure world depends on them either helping – or destroying – each other.
Chris drives a frontline response vehicle as a beat cop in his fragmented hometown of Liverpool. Night after night he faces crime, violence, and addiction on the streets, while battling against personal demons that threaten to destabilize his work, his marriage, and his mental health. When Chris is forced to take on a new rookie partner, Rachel, they both soon discover that survival in this high-pressure, relentless twilight world depends on them either helping – or destroying – each other. From the depths of helplessness and despair, with his own family slipping away from him, Chris clings to the idea of saving the life of a young addict trapped in a deadly dilemma. If he can save her, maybe he can save himself and rediscover what it means to be a police officer.
Chris is trying to go straight, but then Debs asks him to stop the car of a top dealer.
As Chris and Rachel get blackmailed by a top drug dealer, only Jodie can offer them a way out.
Desperate to get a day job, Chris agrees to help Franny find someone he’s looking for.
Chris finds himself in possession of Franny’s most prized possession – his Encro phone.
Chris has to stay ahead of Franny while deciding what to do with his Encro phone.