Il Patriarca
Claudio Amendola portrays Nemo Bandera, a charming sixty-year-old who has gained wealth and influence through his wife's fortune, his business acumen, and primarily through criminal activities like drug trafficking with South America. Upon discovering he has Alzheimer's, Nemo must face his life, relationships, and past.
Claudio Amendola portrays Nemo Bandera, a charming sixty-year-old who has amassed wealth and influence through his wife's riches, his own business acumen, and significantly, through illicit activities like drug trafficking with South America. After being diagnosed with Alzheimer's, Nemo confronts his life and relationships, supported by his wife Serena, children Carlo and Nina, illegitimate daughter Lara, mentee Mario, attorney Elisa, and lifelong aide Ferro. Who will take over his legacy?