Kostas
Kostas Charitos leads the Athens Homicide Division in 2009 Greece. Gruff, old fashioned, and driven by justice, he relies on instinct and persistence to solve crimes while constantly clashing with bureaucracy and his superior, Ghikas.
It is 2009 in Greece. Kostas Charitos leads the Homicide Division of the Athens Police. Gruff, unconventional, and guided by a strong sense of justice, Kostas is the detective created by Petros Markaris, the acclaimed screenwriter and novelist known for this old-fashioned investigator. He distrusts technology and obsessively searches dictionaries for hidden truths. Persistent and intuitive, Kostas never gives up, even when facing bureaucracy or clashing with his superior, Ghikas.
An island earthquake uncovers a corpse that pulls Kostas into a deadly investigation.
A murdered journalist exposes a trafficking network tied to powerful political figures.
A heart attack sidelines Kostas as new clues connect two dangerous murder cases.