Fever Pitch
Paul Ashworth, a literature teacher and football coach, is an avid Arsenal fan. In the school where he teaches, he meets Sarah, a serious and reserved colleague who does not share his sporting passion.
Paul Ashworth is a literature teacher with a love of football, especially Arsenal. A "magnificent obsession" that put his relationship with the history teacher, Sarah Hughes, in trouble; especially when the match that will decide the championship victory is at stake ... The director, David Evans, draws on the pages of Nick Hornby's autobiographical novel of the same name which has as its theme a passion that unites thousands of human beings, influencing their free time and life choices. The protagonist seems to have no other purpose than to follow the football season of his beloved team and to wear their colors. Compared to the novel, which takes place over a rather long period of time from the end of the sixties to the early nineties, the film chooses to dwell on the 1988/1989 championship and, with some flashbacks, to reconstruct the biography of the protagonist and the context in which it operates. The film conveys the impressions and moods of the first football match that the young Paul attends with his father, and the growing and feverish attendance of the suburban stadiums of a late sixties metropolis, very far from the lively swinging London or the student echoes of 1968. The film also touches on the devastating phenomenon of hooliganism and violence in stadiums, and in particular the tragedy of April 15, 1989 in Hillsborough, where many Liverpool fans lost their lives. The director manages to capture the trepidation at the expectation of a victory, and pleasure in the challenge, which animates a character towards whom one cannot but feel a sense of benevolent hilarity.