Big Momma's House
In order to protect a beautiful woman and her son from a robber, male FBI agent Malcolm Turner (Martin Lawrence) is tasked with a covert operation of disguising as an overweight elderly woman in order to obtain information relating to a previous crime.
FBI agent Malcolm Turner (Martin Lawrence) is known best for being a brilliant, master of disguise. Malcolm's latest assignment sends him to small-town Georgia, where he's assigned to trap a brutal bank robber who the FBI suspects will be coming down to visit his ex-girlfriend Sherry (Nia Long) and her son. Malcolm sets up a stakeout across from the home of a larger-than-life southern matriarch known as Big Momma, who's about to be visited by Sherry. It's a simple plan, but there's one big problem: Unbeknownst to Sherry, Big Momma has unexpectedly left town and Malcolm is impersonating the cantankerous Southern granny.