Madden
Madden is 13, and torn between her duties on the family farm and a longing for the wider world. Behind the barn, she practices wearing her high-heeled shoes, and in the evening she cares for her younger siblings.
To 13-year-old Madden, the muddy road from the gateway of her family’s farm to the nearby town seems like a threshold to another world. In glittery high heels and a sparkling mini dress, she defies obstacles and sets out to cross the dark forest. Malin Ingrid Johansson’s mystical coming-of-age tale feels like flipping a light switch in the dark, where a girl’s longing for new horizons is mirrored in the bovine gazes shining in the night.