Ti presento Sofia
Gabriele is a divorced father who, when introduced to new women, talks about his daughter all the time. But when he sees Mara again, an old friend, and falls in love with her, he discovers that she hates children. From then on, he will do anything to cover up the existence of his daughter. Remake of an Argentinian comedy.
Gabriele, a divorced former rocker now a musical instrument dealer, is a caring father who focuses exclusively on his ten-year-old daughter Sofia. When his friends introduce him to new women, all he does is talk about his daughter, ruining all chances. One day Mara, a friend he hasn't seen in years and who has become a dynamic and independent photographer, comes back into Gabriele's life. On their first date, Mara reveals to Gabriele that not only does she not want to have children, but she hates children. Madly in love with Mara, Gabriele starts denying the existence of Sofia, and spends his time trying to hide the presence of his daughter to Mara and vice versa, to the point of decorating his apartment depending on which of the two will visit him. But lies have short legs.