To Cook a Bear
In Northern Sweden, 1852, a new pastor and his family arrive in Kengis, a village riddled with disorder. The Pastor wants to improve the community, but many of the villagers are opposed to change. When a series of grisly murders occur, the Pastor and his Sami foster-son, Jussi, investigate, but are hindered by the ruling elite in the village. Tensions escalate, loyalties are tested, and the Pastor is forced to protect his family whilst hunting down a killer who is not stopping.
In Northern Sweden, 1852, a new pastor and his family arrive in the isolated village of Kengis. With a strong belief in justice and change, he challenges the local elite but faces resistance as his fiery sermons ignite hope for a better life among the poor farmers. At the same time, the village is shaken by disappearances and frightening rumors of bear attacks. When the Pastor and his Sami foster son, Jussi, lead the search, they make a horrific discovery that creates deep rifts in the village’s fragile community. The Pastor is drawn into a dangerous battle, where forbidden love, power struggles, and brutal acts push the village toward a violent reckoning where no one is safe. What are the villagers willing to do to protect themselves, and where does the line between justice and vengeance lie?
The new pastor arrives in Kengis. A shepherd girl goes missing and the Pastor initiates a search.
The Pastor suspects that Hilda has been murdered. Jussi attends a local dance and disaster strikes.
Jolina is found beaten. She was attacked by a man, not a bear. There is a killer on the loose.
Jolina is dead - the killer has struck again. Jussi leaves Kengis to find his family.
Jussi is arrested, and the murderer’s identity is revealed, leading to a devastating showdown.