Carla
Carla Fracci, one of the greatest dancers of the 1900s, and an extraordinary woman who knew how to claim the right to be a mother without giving up a career as a dancer.
Carla Fracci, one of the greatest dancers of the 1900s, and an extraordinary woman who knew how to claim the right to be a mother without giving up a career as a dancer. Freely inspired by the autobiography of Carla Fracci, “Step After Step”, the program intertwines the biographical events linked to dance – from early studies to La Scala Theater, up to her international success – alongside with a human portrait more intimate, unfolding the true character of this amazing woman. The story of Carla Fracci is told together with the changes in history and transformation of Italian Society.